birsan alüminyum
Emrullah Akbulat
Köşe Yazarı
Emrullah Akbulat
 

HALKIN GÜNDEMİ BAŞKA İKTİDAR VE ANAMUHALEFETİN GÜNDEMİDE BAŞKA ....

İktidar 2002 Heyecanını Kaybetti, ana muhalefet özellikle büyükşehir belediyelerinin kazanılmasıyla rüşvet, iltimaz, ihale vurgunu vb suçlamalarla uğraşırken; Toplumsal çözülme karşısında duyarlılık bekleyenler hüsranla, üzüntüyle gelişmeleri takip ediyorlar.           İktidar umarsızlaştı, yıprandı, senelerdir aynı kadro semizledi deniliyor. Peki, muhalefet niye duyarsız. Topluma bilnçli umutsuzluk, bananecilik vb empoze edilirken muhalefet niye popülist mevzularla oyalanıyor.           Hukuk, hakikaten niye tartışılmıyor. Niye suçluların ifadeleri alındıktan sonra salıverilmeleri tartışılmıyor. Suçluların ceza görmeleri için suçların ünlü ya da makam - mevki sahibi olanlara karşı işlenmesi mi gerekiyor. Gençler mafyatik özenti içerisinde akran cinayeti haberleri peşpeşe geliyor.           Hangi muhalefet partisi ciddi mevzulara değinip '' bu böyle değil, şöyle kanunlarla düzelir '' demiyor, diyemiyor. Niye suya sabuna dokunmadan algılarla gün geçiştiriliyor. İç politikada, dış politikada samimi çözüm önerileri sunan yok.           Vatandaş mantığında; Hırsızlar, arsızlar, fırsatçılar vs partileri işgal etmiş düşüncesi var.           Öyle kamplaştırılmış ki toplum, hırsızlıkla suçlanan kendi partilileriyse sahipleniliyor. Televizyon kanalları sadece kendi taraftarlarına haber yapıyor. İktidarı ( Ak Parti ) destekleyen güçlü yayın organları olduğu gibi, ana muhalefeti ( CHP ) de destekleyen güçlü yayın organları var. İngilterede yahut farklı yabancı ülkelerde yaşayanlar adına TV kanalları açılımına müsade edilmekle yetinilmiyor, yabancılar bu ülkede Tv kanalı sahibi oluyor, sonrasında ülke siyasetine yön verecek yayınlar yapılıyor diye şikayet ediliyor. RTÜK pasif niye eleştirilmiyor..           İktidar ve ana muhalefet maddi güce sahip. Yeniden Refah Partisi ve diğer partilerin maddi gücü yok. Varlıklı insanlar bu partileri desteklemiyorlar. Hiç olmasa üye sayısı belirli oranı geçenlerin TRT haberlerinde beyanatları duyurulmalı dimi.?!           Ne olursa olsun 600 vekil seçiliyor. Piyasa ne durumda, eğitim ne durumda, emeklinin hali nedir, gençlik nereye gidiyor, uyuşturucu kullanımı ve suç işleme oranı yükseliyor, televizyonların programları niye denetlenmiyor  vb diye meclis başkanlığına önerge veriyorlar mı ?! Klasik, seçimden seçime görünüyorlar. Oyları vekiller, belediye başkanları değil parti liderleri ve parti isimleri alıyor. Partililerin bile tanımadığı kişiler vekil oluyor. Yetmedi; Vekillik meslek gibi düşünülüyor. 499 vekilin çift maaş alması tuhaf değil mi ?           Allah(cc) rızası için çalışmak, düşünce ve fikir insanı olmak itibar görmüyor.           İktidar ( Ak Parti )  ve ana muhalefet ( CHP ) algı politikasını kendilerine şiar edinmişler. Çok kazanan hatta, ihracat rekoru kıran firmalar bile devlet desteği alıyorlar. Semayedarların talepleri gemi azıya aldı. Bu da ayrı bir enflasyon etkisi. Kamunun sanayi yatırımları arttırılmalı. İşsizlik oranı inşaat sektörü desteklenerek düşürülmeye çalışılıyor. Maliyetin misli fazlasıyla satılıyor konutlar. Müdahale yok.           Evet, bu defaki makalemizi kafelerde, berberlerde, pazar yerlerinde veya üç beş kişinin bir araya geldiği anlarda yapılan konuşmalardan derledik. Sahi bu meseleleri kim çözecek.?!  Neyse gene de şükredelim. Rabbimiz ümidimizi güçlü kılsın. Sonu hayra varsın İnşaallah. Allah'a emanetsiniz Vesselam..          
Ekleme Tarihi: 20 Ocak 2026 -Salı
Emrullah Akbulat

HALKIN GÜNDEMİ BAŞKA İKTİDAR VE ANAMUHALEFETİN GÜNDEMİDE BAŞKA ....

İktidar 2002 Heyecanını Kaybetti, ana muhalefet özellikle büyükşehir belediyelerinin kazanılmasıyla rüşvet, iltimaz, ihale vurgunu vb suçlamalarla uğraşırken; Toplumsal çözülme karşısında duyarlılık bekleyenler hüsranla, üzüntüyle gelişmeleri takip ediyorlar.

          İktidar umarsızlaştı, yıprandı, senelerdir aynı kadro semizledi deniliyor. Peki, muhalefet niye duyarsız. Topluma bilnçli umutsuzluk, bananecilik vb empoze edilirken muhalefet niye popülist mevzularla oyalanıyor.

          Hukuk, hakikaten niye tartışılmıyor. Niye suçluların ifadeleri alındıktan sonra salıverilmeleri tartışılmıyor. Suçluların ceza görmeleri için suçların ünlü ya da makam - mevki sahibi olanlara karşı işlenmesi mi gerekiyor. Gençler mafyatik özenti içerisinde akran cinayeti haberleri peşpeşe geliyor.

          Hangi muhalefet partisi ciddi mevzulara değinip '' bu böyle değil, şöyle kanunlarla düzelir '' demiyor, diyemiyor. Niye suya sabuna dokunmadan algılarla gün geçiştiriliyor. İç politikada, dış politikada samimi çözüm önerileri sunan yok.

          Vatandaş mantığında; Hırsızlar, arsızlar, fırsatçılar vs partileri işgal etmiş düşüncesi var.

          Öyle kamplaştırılmış ki toplum, hırsızlıkla suçlanan kendi partilileriyse sahipleniliyor. Televizyon kanalları sadece kendi taraftarlarına haber yapıyor. İktidarı ( Ak Parti ) destekleyen güçlü yayın organları olduğu gibi, ana muhalefeti ( CHP ) de destekleyen güçlü yayın organları var. İngilterede yahut farklı yabancı ülkelerde yaşayanlar adına TV kanalları açılımına müsade edilmekle yetinilmiyor, yabancılar bu ülkede Tv kanalı sahibi oluyor, sonrasında ülke siyasetine yön verecek yayınlar yapılıyor diye şikayet ediliyor. RTÜK pasif niye eleştirilmiyor..

          İktidar ve ana muhalefet maddi güce sahip. Yeniden Refah Partisi ve diğer partilerin maddi gücü yok. Varlıklı insanlar bu partileri desteklemiyorlar. Hiç olmasa üye sayısı belirli oranı geçenlerin TRT haberlerinde beyanatları duyurulmalı dimi.?!

          Ne olursa olsun 600 vekil seçiliyor. Piyasa ne durumda, eğitim ne durumda, emeklinin hali nedir, gençlik nereye gidiyor, uyuşturucu kullanımı ve suç işleme oranı yükseliyor, televizyonların programları niye denetlenmiyor  vb diye meclis başkanlığına önerge veriyorlar mı ?! Klasik, seçimden seçime görünüyorlar. Oyları vekiller, belediye başkanları değil parti liderleri ve parti isimleri alıyor. Partililerin bile tanımadığı kişiler vekil oluyor. Yetmedi; Vekillik meslek gibi düşünülüyor. 499 vekilin çift maaş alması tuhaf değil mi ?

          Allah(cc) rızası için çalışmak, düşünce ve fikir insanı olmak itibar görmüyor.

          İktidar ( Ak Parti )  ve ana muhalefet ( CHP ) algı politikasını kendilerine şiar edinmişler. Çok kazanan hatta, ihracat rekoru kıran firmalar bile devlet desteği alıyorlar. Semayedarların talepleri gemi azıya aldı. Bu da ayrı bir enflasyon etkisi. Kamunun sanayi yatırımları arttırılmalı. İşsizlik oranı inşaat sektörü desteklenerek düşürülmeye çalışılıyor. Maliyetin misli fazlasıyla satılıyor konutlar. Müdahale yok.

          Evet, bu defaki makalemizi kafelerde, berberlerde, pazar yerlerinde veya üç beş kişinin bir araya geldiği anlarda yapılan konuşmalardan derledik. Sahi bu meseleleri kim çözecek.?!  Neyse gene de şükredelim. Rabbimiz ümidimizi güçlü kılsın. Sonu hayra varsın İnşaallah. Allah'a emanetsiniz Vesselam..

         

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (7)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
SİMYACI
(19.01.2026 13:52 - #1481)
Türkiye'nin mevcut siyasi ve toplumsal yapısına yönelik kapsamlı bir sistem eleştirisi niteliğindeki. Sokaktaki vatandaşın sesiyle harmanlanmış bu makaleniziçin şöyle düşünüyorum. ​Siyasal tıkanmışlık ve alternatifsizlik iktidarın "metal yorgunluğu" ile muhalefetin "popülizm ve çözüm üretememe" çıkmazı arasında kalan seçmenin sıkışmışlığını çok güzel ifade ediyor sunuz. Siyasetin bir hizmet yarışı olmaktan çıkıp bir algı yönetimine dönüştüğü tespiti ön planda. ​Adalet ve güven kaybı, hukukun kişiye veya makama göre işlediği algısı. Suçluların cezasız kalması, mafyatik özentiler ve liyakatsizlik gibi konular üzerinden, toplumdaki adalet duygusunun zedelendiği, çok doğru bir tespit... ​ ​Maddi gücü elinde bulunduran büyük partilerin medyayı ve sermayeyi kontrol etmesi, küçük partilerin ise sesini duyuramaması, demokrasinin çoğulcu yapısını kaybettiğine dair, güçlü bir eleştiri olmuş. Haklısınız. Milletvekilliğinin bir "meslek" ve "çift maaş kapısı" olarak görülmesi, temsil krizinin altını çiziyor. Halk için değil cep için çıkarlar öncelikli görünüyor. ​ ​Toplumun kendi mahallesindeki yanlışı görmezden gelecek kadar kutuplaştığı ve medyanın bu ayrışmayı derinleştirdiği sosyal çevremiz de görüyoruz. Bu durum, "hakikat"ten ziyade "taraftarlık" duygusunun galip geldiğini gösteriyor. ​Türkiye'deki siyaset kurumunun halkın gerçek sorunlarından (ekonomi, eğitim, uyuşturucu, asayiş vb.leri den) koptuğunu ve bir statüko sarmalına girdiği görüşünüze katılıyorum. Çözümün ise popülist söylemlerden ziyade, somut kanun teklifleri ve kamucu yatırımlarla olması gerektiği bir gerçek.
Emrullah Akbulat Yorumunuz için teşekkür ederim. Dilerim makalemizi okuyanlar yorumunuzu kaçırmaz okurlar. Allah'a emanetsiniz..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Özgedik
(19.01.2026 14:54 - #1482)
İktidarı yönetenlerde patronlar klübü üyesi hepsinin fabrikakarı gemileri çalıştıtdıkları işçi ler var sizce kapitalist zihniyete sahip bu sistem de çarklarının tersine, dönmesini istemez, bu yüzden değişimde beklemek biraz hayal olur hepsi kapitalizm ın savunucusu ve sistemden beslenen hepsi sizce değişim olurmu????
Emrullah Akbulat Yorumunuz için teşekkür ederim. İfadenize katılıyorum. Allah'a emanetsiniz..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
NihatKurnaz
(19.01.2026 14:59 - #1483)
Eyvallah üstadım, halkın sesine duyar kattığın için, kalemine yüreğine sağlık olsun diyorum. Duyan olur inşallah
Emrullah Akbulat Teşekkür ederim. Temenninize katılıyorum. Allah'a emanetsiniz..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
A.E
(19.01.2026 18:41 - #1489)
Çok güzel tespitler üstad.İktidarın rahatlığı muhalefetin yoklugundan üstad..Uyduruktan meclis tepkisiyle emekli kazanılmaz..Refahda umut olamadı,zikzaklar refahıda umut olmaktan çıkardı..Muhalefet iktidar diye birsey yok üstad..Kendi maaşları olunca sadece Meclis partisi oluyor.Hiç çift maaş kaldırılsın eylemi yapan var mı? parti adı demiyorum,Meclis partisi tek parti diyorum...Selamlar.
Emrullah Akbulat Yorumunuza katıldığımı belirtmek isterim hocam. Allah a emanetsiniz..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Metin Akbaş
(19.01.2026 18:49 - #1490)
Selamınaleyküm hacı abim yüreğine ve kalemine sağlık evet başımızdakini öyle bir çembere almışlarki önünü göremez hale gelmiş hele helede yargı sisteminde suçlu suçsuz önlerine geleni tutukluyorlar suçlu dosyayasının takibi yok iddia nağmesi okuyan yok bir çok insan boşu boşuna mahkeme yolu bekliyor üç ay veya altı ay vede avukatı varsa neden bukonu hakkında yorum yaptım on sekiz yaşında daha yeni profesyonel topçu olmuş çocuklar bir veya iki sefer bahis oynamış oda çok cüzi rakamlar la birinde bin beşyüzlira almış birindede kaybetmiş tamam bu suç bu suçun cezai hükmü nedir ya üç ay takımdan uzaklaştırma cezası verir sin veyahutta takımdan uzaklaştırırsın bu asıl olan şike ve milyonlarca liralık bahis oynayanlar elini kolunu sallayarak geziyor çıkıpta birde televizyonlarda hala yorum yapıyor ve bu savcı hakimler neden aldıklarının hakkını vermiyor insanları isyana teşvik ediyorlar
Emrullah Akbulat Hakikaten kumar ülkemizde her geçen gün derinleşen yaralarimizdan. Maalesef dediğiniz gibi hukuk son zamanlarda ciddi tartışılır hale geldi. Temenni edelim adil yargı olsun. Yorumunuz için teşekkür ederim. Allah a emanetsiniz..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Adige Berkuk
(19.01.2026 20:37 - #1491)
Ve Aleyna Aleyküm Selam hayırlı akşamlar diliyorum inşâallah Daha üç kişi bir araya gelip işçi emekli maaşlarını çözemediler kendilerine gelince herşey güllük gülistanlık ne diyelim Allah CC devletimize milletimize zarar verdirtmesin inşâallah
Emrullah Akbulat Temenninize gönülden katılıyorum. Ayrıca yorumunuza katıldığımı belirtmek isterim. Allah a emanetsiniz..
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Burhan sandıkçı
(23.01.2026 11:02 - #1498)
Hocam haklı olarak yaptığınız serzeniş, Bizlerinde üzerinde durduğumuz bir gerçektir. Lakin, bu gidişle düzelmesi çok zor gibi görülüyor. Çünkü her kesim birbirine hasım yapıldı. Herkes bildiğini okuyor. Allah yardımcımız olsun.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergebze.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.